Forum

Här har ni chansen att möta och diskutera med andra Hampis användare.

Registrera    Logga in    Kategori    Sök    FAQ

Forumindex » Forum » Hjälp

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Vanliga frågor
 Inlägg Postat: tis 10 apr 2012, 07:38 
Webbplatsadministratör
Användarvisningsbild

Här samlar och tar vi upp vanliga frågor som uppstått och de tillhörande svaren på dessa.

Användare skrev:
F. Har ni verkligen inga abonnemang?

S. Nej, vi har inga abonnemang. Du kan handla tryggt hos oss vetandes att det du beställer är det enda du betalar för och också det enda du får från oss. Vi skickar inte ut reklam eller liknande efter köp.

Användare skrev:
F. Jag har testat "Funkar det på min mobil?" men jag får inget svar. Vad beror det på?

S. Du ska alltid få ett sms. Vi skickar ut testet till dig utan kostnad för dig så det bör inte blockas av något vilket innebär att du mest troligt skrev in fel nummer.

Användare skrev:
F. Jag har testat "Funkar det på min mobil?" och jag kan inte ladda ner ringsignalen eller följa waptjänst-länken. Vad beror det på?

S. Det beror på att du inte har rätt wap-inställningar i din telefon eller i sällsynta fall beror det på att din telefon är för gammal för att stödja wap.
Testa detta genom att börja med att besöka din mobiloperatörs sida för att skicka wap-inställningar till din telefon, fungerar det så kan du sedan använda dig av våra wap-tjänster.
Fungerar inte det undersök i manualen till mobilen eller på din mobiltillverkares hemsida om din telefon stödjer wap, gör den inte det så kan du tyvärr inte använda dig av material så som ringsignaler, grafik och spel. Alla sms-tjänster så som väder, wiki, skämt och så vidare fungerar alltid.

Användare skrev:
F. Fungerar mp3-ringsignaler, även kallat realtones på min mobil?

S. Det kan du lätt undersöka genom att klicka på länken längst ner på sidan som heter "Funkar det på min mobil?". Där kan du skicka en gratis test ringsignal till din mobil.

Användare skrev:
F. Kan man använda Hampis tjänster så som ringsignaler om man har kontantkort?

S. Ja det kan du. Så länge det finns pengar på kortet så fungerar det.

Användare skrev:
F. Hur länge får jag behålla spelet/ringsignalen/bilden?

S. Den här frågan kliar vi oss fortfarande i huvudet över varje gång vi får den. Du som kund har ju köpt och betalat för din produkt, vi kommer inte att ta tillbaka denna efter en viss tid, den är din helt enkelt. Hur har våra konkurrenter behandlat er egentligen?!

Användare skrev:
F. Kan jag använda era ringsignaler på min IPhone?

S. Kort svar på den här frågan är nej men ja. Iphone stöder inte vanliga mp3-filer som ringsignaler vilket gör att du inte kan ladda ner från Hampis (eller liknande sidor) och få den att fungera direkt utan du måste konvertera den till rätt format för din IPhone.

Du gör som följer:
1. Högerklicka på MP3-filen i iTunes
2. Klicka på "Get info" eller "Visa info"
3. Klicka på fliken: "Alternativ" / "Options"
4. Markera Start-tid och Stopp-tid (Den får vara max 40 sekunder lång om den ska fungera) och klicka "OK".
5. Högerklicka på MP3-filen igen och välj "Convert selection to AAC" / "Konvertera markeringen till AAC"
6. Högerklicka på den nya filen som just har blivit konverterad och välj "Visa i Windows Explorer" (Om du har PC)
7. Ändra filändelsen på filen från "m4a" till "m4r"
8. Dubbelklicka på filen, då bör den komma upp i iTunes under "Ringsignaler".
9. Synka din iPhone med iTunes.
10. Du hittar nu ringsignalen under "Settings - Sounds - Ringtone".

Fanns inte svaret du letade efter här? Kontakta oss här så ska vi hjälpa dig.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Forumindex » Forum » Hjälp